Σε μια προσπάθεια να μειωθούν οι εκπομπές οργανικών πτητικών ενώσεων, οι Κινέζοι κατασκευαστές κοντέινερ έχουν συμφωνήσει για τη μετάβαση σε υδατοδιαλυτά χρώματα.
Αυτή είναι μια αλλαγή από τις, για χρόνια καθιερωμένες, στρώσεις με βάση τον διαλύτη που έχουν επικρατήσει μέχρι πρόσφατα.
Περιβαλλοντικοί κανονισμοί έχουν απειλήσει με βαριές ποινές σε περίπτωση που οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές χρωμάτων δεν συμμορφωθούν με αυτές τις κατευθυντήριες γραμμές έως 01/07/2017 για την Ν. Κίνα και έως 01/04/2017 για την υπόλοιπη χώρα.
Ο Κινέζικος Σύλλογος Βιομηχανίας Κοντέινερ (CCIA) – η ένωση των CIMC, Singamas, CXIC και Dong Fang International – έχει δρομολογήσει την αλλαγή, μετά από διαβούλευση με την Κινέζικη κυβέρνηση και σύμφωνα με τις συστάσεις των περιβαλλοντικών φορέων.
Μια ενδιαφέρουσα πτυχή αυτής της αλλαγής είναι η υποστήριξη από τους ίδιους τους προμηθευτές χρωμάτων. Μια σειρά από επιφανείς οργανώσεις έχουν δεσμευτεί για την υποστήριξη αυτών των στόχων, συμπεριλαμβανομένων των Baojun, Chugoku Marine Paints, COSCO Kansai, Dowill, Hempel, Jointas, KCC, και Mega.
H μεγάλη πλειοψηφία των κοντέινερ κατασκευάζονται στην Κίνα, σε ποσοστό 95%! Όπως έχει αναφερθεί ευρέως στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, η ρύπανση στη συγκεκριμένη χώρα είναι ένα θέμα που χρίζει αντιμετώπισης καθώς και οι εμπειρογνώμονες προσπαθούν να μειώσουν τη συμβολή της παραγωγής κοντέινερ στην ρύπανση του περιβάλλοντος. Αυτή η πρωτοβουλία αποτελεί ένα σημαντικό βήμα.
Ωστόσο, το κόστος κατασκευής με υδατοδιαλυτά χρώματα είναι υψηλότερο και ως εκ τούτου μια ενιαία προσέγγιση απαιτείται προκειμένου να διασφαλιστεί ότι όλες οι μεριές θα δεσμευτούν στην πρωτοβουλία με τις ελάχιστες αρνητικές επιπτώσεις.
Ορισμένες εκτεταμένες αλλαγές απαιτούνται στα εργοστάσια, όπως είναι οι βελτιώσεις στην κυκλοφορία του αέρα καθώς και κάποιες βελτιώσεις στην γραμμή παραγωγής. Οι ειδικοί εκτιμούν πως οι συγκεκριμένες τροποποιήσεις θα αποδειχτούν το τελικό χτύπημα για τα παλαιότερα μικρά εργοστάσια. Δυστυχώς, κάποια θα πρέπει να τερματίσουν την λειτουργία τους αν δεν μπορούν να βοηθήσουν τη βιομηχανία στην εκπλήρωση των νέων περιβαλλοντολογικών δεσμεύσεων της. Παρόλα αυτά, ορισμένα εργοστάσια έχουν προχωρήσει ήδη στην αλλαγή και είναι έτοιμα να ξεκινήσουν την παραγωγή σύμφωνα με τις κατευθυντήριες αυτές γραμμές.
Η εταιρία που πρωτοστατεί για αυτή την αλλαγή είναι η ΜAERSK. Πίσω στο 2013, ο γίγαντας της ναυτιλίας μετέτρεψε το εργοστάσιο της στην επαρχία Guangdong της πόλης Dongguan σε ένα που χρησιμοποιεί υδατοδιαλυτά χρώματα. Μετά από κάποια αρχικά προβλήματα, η εταιρία ήταν σε θέση να εφαρμόσει τα υδατοδιαλυτά χρώματα με την ίδια αποτελεσματικότητα που είχαν τα χρώματα με βάση τον διαλύτη. Αυτό παραμένει μια θετική μελέτη περίπτωσης για την ευρύτερη βιομηχανία.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ των υδατοδιαλυτών χρωμάτων με τα χρώματα που έχουν ως βάση τον διαλύτη ;
Το τελικό προϊόν είναι στην ουσία το ίδιο: μια ακόμα πιο καθαρή στρώση χρώματος. Τα υδατοδιαλυτά χρώματα δεν εκπέμπουν τόσες τοξικές αναθυμιάσεις κατά της διάρκεια της εφαρμογής τους, ωστόσο, τα παραδοσιακά υδατοδιαλυτά στεγνώνουν πιο αργά. Όσον αφορά τις επιδόσεις, οι πρόσφατες εξελίξεις στην τεχνολογία βαφής έχουν δείξει ότι τα χρώματα υψηλής ποιότητας με βάση το νερό μπορούν να είναι ίσα ή ακόμα και ανώτερα από τα αντίστοιχης ποιότητας χρώματα που έχουν ως βάση τον διαλύτη. Τα υψηλής ποιότητας υδατοδιαλυτά χρώματα παρέχουν ισχυρή αντοχή, σχετικά γρήγορο στέγνωμα και λιγότερη οσμή.